Saya Perempuan Rongeng di Dataran Merdeka

Ahad lalu, saya ke Dataran Merdeka (arahan kerja) untuk menjadi perempuan ronggeng. Saya jangkakan saya antara yang terawal tiba di Dataran..ermm...meleset sama sekali..Ramainya umat yang datang untuk menjayakan pesta yang turut disertai oleh Wanita Pertama Malaysia. eermmm, event ini telah berjaya dimasukkan di dalam Malaysia Guiness Book Of Record..(await la ada perkataan Guiness tu ye)

orait..Pesta Tarian Cuti-cuti 1Malaysia ini adalah gabungan dari tarian "Malaysia Truly Asia", Cina, India, Zapin, Sewang, Sabah dan Sarawak. Ia akan menjadi satu majlis rasmi Negara setiap tahun..syiok wooo tengok ramai yang datang...then mereka semua memang sporting....Kami dibekalkan dengan T-shirt (yang berwarna-warni..), topi dan reusable bag...ermm..kalau tengok warna T-shirt yang kami dapat...macam warna-warna pelopor telekomunikasi Malaysia...macam M*xis, C*lcom, X*Ax, H*tlink dan...D*gi....

Saya sukakan acara begini..Malaysia memang negara muhibbah..masa inilah..tidak kira bangsa kami duduk di satu padang yang sama..menari bersama...yeah...we are 1Malaysia..
















4 comments:

Anonymous said...

wahhh!!! semangat toi! spatunyew k.wan kene nari skalik smbil amek gmbo...ehehehe!

December 10, 2009 at 4:59 PM  

oh kami ke sana malam sebelumnya!

December 11, 2009 at 4:04 PM  
Norma said...

tengok pun dah seronok apa lagi meneyertainye...kalu ada kat sini akak nak sertai...bese la org gatal kaki nak menari cam ni la...

December 12, 2009 at 9:54 PM  
Kerch said...

lala, sweetdarling n kak norma : best tau...syiok tengok orang menari la...semua cam dah training..sama je...tak kira la tua atau muda..

December 14, 2009 at 9:09 AM  

Post a Comment

Cerita lain:
Related Posts with Thumbnails