Hinakah saya jika..

ermm... saya berborak-borak dengan kawan saya si A sabtu lalu ..dia berkata .. "sejak aku menjual barang aku sudah kehilangan ramai kawan..di pejabat"..erm..hati saya terdetik..saya ingat saya saja yang mengalami masalah ini rupa-rupanya kawan saya juga sama...

kadang-kadang saya terfikir..hina sangatkan nilai seorang manusia yang menjual barang?? sebab saya juga rasa seperti yang dia rasa..saya juga hilang kawan kerana saya berniaga..pernah saya sms kawan saya si K menjemput beliau datang ke kedai saya..selepas 2 kali saya sms .. terus sampai sekarang tidak langsung dia membalas sms saya..pernah juga saya menerima teguran begini ... "hei, kerch, kau kalau setakat bukak kedai bawah khemah janganla sampai nak jemput aku datang..."..ye, saya cuma buka kedai bawah khemah saja..belum lagi mampu buka kedai dalam supermarket..atau buka kedai lot... ye, saya memang menangis..tau..ye, saya menangis..sebab kawan saya sendiri cakap macam tu..sekarang baru saya tau..siapa kawan-kawan saya sebenarnya..

....memang..memang dan memang..terima kasih kawan-kawan...Insya-Allah suatu hari nanti...saya akan berusaha untuk membuktikannya..saya menangis....saya tahu...tak pe kerch sabar..kerana Allah SWT bersama-sama mereka yang sabar..

Kepada kawan-kawan saya..terima kasih kerana menjadi kawan saya...sekarang saya baru tahu, dimana nilai kawan sebenar..ermmm...akhirnya, saya terpaksa meluahkannya di sini..kerch sabar ye..susah senang kita siapa yang tahu...mereka hanya tahu mengata dan terus mengata..sabar kerch sabar..moga Allah SWT permudahkan rezeki kami..

2 comments:

Orked said...

jangan risau...di hadapan ada baaaaanyaaakkk dan laaagiii teruk orang2 yg bakal kita jumpa. Jangan mimpi 1 kejayaan kalau tiada rintangan yg kejam - SN

December 21, 2009 at 4:14 PM  
Kerch said...

SN : alamak..ni orang besar ni....sebesar-besar cabaran saya, besar lagi cabaran SN tau..ermmm terima kasih banyak2..

December 22, 2009 at 9:01 AM  

Post a Comment

Cerita lain:
Related Posts with Thumbnails