Malaysia : Market .. Part 2

Ini adalah entri untuk sambungan semalam tetapi akan ada satu lagi sambungannya esok. Untuk Jawapan semalamnya entry..sedih..tak de yang feedback pun kecuali seorang je..cik lala..

JAWAPANNYA IALAH :

1. Pasar Tamu Bintulu, Sabah
2. Pasar Harian Sibu, Sarawak
3. Pasar Malam Sibu, Sarawak
4. Tamu Kota Belud, Sabah
5. Tamu Kota Belud, Sabah



Ada berani?? Dikenali sebagai ulat mulong atau dipanggil siyet. Saya jumpa siyet ini di pasar Mukah, Sarawak. Mukah, Sarawak sangat popular dengan pengeluaran sago. Macam mana Sago diproses akan saya tunjukkan entry kemudian. Dah hutang banyak entry ni..

Belacan...sedap sebenarnya belacan Bintulu ni..fresh sangat dan merah..perasan tak botol sebelah tu... dah macam rupa budu kan..memang budu pun..rupanya berbeza sikit dari budu cap ketereh..


Satu lagi belacan dalam packaging yang berbeza. Tidak silap saya, boleh dibeli 5 bungkus yang kecil harganya dalam RM 10. Belacan packaging begini boleh didapati di Bintulu, Sabah.

Gamat...anyone..sebelum ni tau gamat dah siap dalam botol..tapi kali ni saya jumpa live lagi..anyone..siapa yang berani makan??Gambar ni saya ambil di pasar Sibu, Sarawak. 

tu dia...ikan kembung..agak-agak bleh dapat ke harga camni ke sekarang..mesti geram kan..termasuklah saya..sekilo RM 2. Terus terbayang laksa kedah..pergh..terliur.. ini di Pasar Sibu, Sarawak

Kuih..apa..tak ingat...ada sesiapa tau?? Saya tidak ingat kuih ini namanya apa..gambar ini diambil ketika di pasar tamu jalan ...alamak tak ingat laaaa pasar apa namanya..LOL



Gelang... gelang... ini juga adalah koleksi ketika jalan-jalan di bandar Kota Kinabalu...tetiba tak ingat apa nama pasar tu...anyone..bleh tolong kasi jawapan....

0 comments:

Post a Comment

Cerita lain:
Related Posts with Thumbnails