Saya Gila Buku.

This is sticky mode..please scroll down for new entry.

Jangan risau saya bukan nak buat ulasan pasal buku..tapi saya nak listkan apa buku yang saya sedang baca..yang masih lagi terkedek-kedek nak habiskan...

1.   Apa Bakat Saya? Penulis: Ahmad Naim Jaafar dan Saiful Izzuan Hussain
2.   OKB! Orang Kaya Bertakwa. Penulis : Chef Li
3.   Rich Dad Poor Dad. Penulis : Robert T.Kiyosaki
4.   From Third World to First : Lee Kuan Yew

dan ada beberapa lagi .. segan sebenarnya..sebab saya ni lembab sket membaca.. hahahah

Sebelum ini saya tidak la segila begini membaca buku-buku begini. Dulu, saya gila membaca buku cintan cintun  tetapi, semua buku-buku novel zaman cintan cintun itu telah berjaya diJUAL di Pasar Terbuka di MAEP. Masih ada berbaki satu tong lagi.

Alhamdulillah, kawan saya yang berada di Perak sudi menyedekahkan kepada saya semua koleksi bukunya untuk dijual dan bos saya menyedekahkan semua majalah yang tidak digunakan di pejabat juga untuk dijual. Dan niat saya, semua hasil jualan buku novel-novel  dan majalah itu akan disalurkan kepada rumah kebajikan yang akan dikenalpasti.

Projek ini juga saya jayakan bersama dengan kak pnut..alhamdulillah, minggu lalu beliau telah menghantar baju-baju terpakai ke rumah Perihatin di Kajang. Malangnya saya tidak dapat turut serta (rasa bersalah masih ada lagi ni) Alhamdulillah, semuanya berjalan lancar.

Sebenarnya saya tergerak hati untuk masuk pertandingan yang dianjurkan oleh Pihak PTS. Beranganla dulu kot kalau dapat hadiah mini library tu..bleh le saya dermakan kepada rumah kebajikan kan..ada ke peluang saya sebenarnya?? saya ni tak pernah pun menang kalau masuk pertandingan macam tu..tapikan..rezeki tu kan Allah SWT yang beri..tak salah mencuba kan..??

Itu la...rezekikan...alhamdulillah, lepas daftarkan laman web ni untuk mendapatkan buku percuma dengan hanya meletakkan banner SAYA MAHU HADIAH PTS BACA DAN MENANG...saya dapat email ini....taraaaaaa....



Yey...syukran...hadiah tahun baru saya...hey..nanti...anda semua pun boleh masuk tau..mana tau..bleh dapat hadiah cam saya..Caranya..sila klik banner SAYA MAHU HADIAH PTS BACA DAN MENANG di sebelah kanan blog ini...Selamat mencuba..

0 comments:

Post a Comment

Cerita lain:
Related Posts with Thumbnails