Cuti Sekolah datang lagi..

Cuti sekolah datang lagi. Jika dahulu, bila datang je cuti sekolah ibu bapa akan menghantar anak-anak pulang ke kampung. Tapi mak-mak sekarang dah moden. Selalunya cuti sekolah, masa akan dihabiskan dengan jalan-jalan cuti 1 malaysia. Dulu..kalau kata nak pegi Kolumpo pun dah cukup gah kalau jiran dengar..yer la..dari Johor ke Kolumpo..kan ke jauh...sekarang..udah tak herannya...Bahkan..Bali, Bandung pun dah macam rumah kedua..(mengata la tu)

Melalut panjang la plak!!!. Sebenarnya nak citer pasal Cuti-cuti Langkawi..bukan saya bercuti pun..nak kongsi tips dan maklumat perjalanan jika kenkawan semua nak ke Langkawi. Ok, secara peribadi la..kalau nak pergi bercuti ke Langkawi..janganlah pegi waktu cuti sekolah sebab..semua harga barang dan sewa kereta pasti akan naik dengan mendadak..perjalanan yang bijak haruslah dirancang dengan teliti..oleh yang demikian, entry mengenai Waterworld Langkawi.

Waterworld Langkawi terletak di Pantai Chenang. Entry masuk untuk Warga Malaysia adalah RM28.00 untuk dewasa dan RM18.00 untuk kanak-kanak. Waktu operasi adalah 9.30 am - 6.30 pm (isnin - khamis), 9.30 am - 8.30 pm (jumaat - Ahad) dan 9.30 am - 8.30 pm (public holiday). Maka adalah dinasihatkan untuk datang awal untuk mengelakkan beratur panjang..sebab cuti sekolah mestila ramai yang nak datang kan...pastikan datang pagi sebab ada acara memberi makan kepada haiwan-haiwan tertentu.

Apa yang best kat sini, ada en penguin yang sangat macho...tapi gambar tak dak la plak... Akuarium yang menempatkan sang-sang macho ni..sangatlah besau...haiwan lain seperti anjing laut...ikan pari..jerung (kecil je tak sebesar kat akuaria KLCC)  bak kata macam-macam ada...




Untuk maklumat lanjut, boleh lawati laman web Underwater world Langkawi di http://www.underwaterworldlangkawi.com.my/

0 comments:

Post a Comment

Cerita lain:
Related Posts with Thumbnails