Cekodok




Inilah makan malam kami malam tadi. Gara-gara penyakit jemu makan nasi tiap-tiap malam. Nasib baik tak de yang berbunyi komplen pasal menu malam tadi.

Saya pun bukanlah pandai sangat memasak. Main hentam aje.. asalkan cekodok ni habis licin dimakan. Syukur sebab tak membazir. Tetiba je jadi rajin pulak nak menangkap gambar. Sudah lama saya tidak buat kerja-kerja begini. Sibuk nak makan...kita pun sibuk la..nak mengambil gambar..hahahahah..


______________________________________________________________________________________________________
Urusan persekolahan kakak sudah selesai tadi. Lega rasanya. Kenkadang nak gelak pun ada memikirkan gelagat kakak ni. Ade ke dia tak nak sekolah tadika lagi..mau pening kepala saya nak buat trick camner nak menjawab semua soalan ajaib dia. Menangis bagai nak rak..sebab tak nak dah sekolah tadika padahal umur tahun depan baru 6 tahun. Akhirnya, tahun depan kakak akan bersekolah di tadika lain. Budak-budak sekarang ... demand lebih. 

Moga kakak akan lebih bersungguh-sungguh belajar. Saya tidak meletakkan harapan yang tinggi kepada kakak cuma saya berharap dia akan lebih confident bila berdepan dengan orang ramai. Sebabnya kakak ni cengeng sket. Kakak oh kakak..

0 comments:

Post a Comment

Cerita lain:
Related Posts with Thumbnails