Hujan itu RAHMAT

Sekarang sudah masuk musim tengkujuh..kesannya..tetiap petang mesti hujan..kesan lain juga..alamat baju memang susah la nak kering. Maka aktiviti luar kenala dikurangkan. Kakak dan Adik sudah seminggu batuk dan selesema. Saya kena lah standby chamber dia ... moga cepat sembuh ye..

Tahun lepas, kami beraya di hospital. Boleh dikatakan selang 2 tahun mesti masuk hospital. Tahun sudah dua-dua masuk hospital. Harapnya tahun ni dan sampai bila-bila pun janganlah perkara ini berulang lagi. Yer la...budak kecil kalau sakit ... nangis je la.

Dua minggu dari sekarang semua umat islam akan menyambut Hari Raya Aidil Adha. Syukur kepada mereka-mereka yang telah terpilih menjadi tetamu Allah SWT. Harapnya suatu hari nanti kami sekeluarga juga begitu. Amin.


Sebulan yang lalu, saya ada membeli 2 buah buku yang memang sangat menarik untuk dibaca. Saya sudahpun habis membacanya. Sehingga kini saya masih ingat intipati buku itu. Sangat menyentuh hati dan sanubari saya. Nak tau apa buku itu...tunggu entry seterusnya...Insya-Allah, blog kali ini akan saya mengenai buku-buku yang telah saya baca..

Jika dulu, saya banyak membaca novel-novel yang banyak membawa saya kepada dunia khayalan kini sejak usia makin meningkat (...macamlah saya ni tua sangat...chet!! tak mengaku tua tu..)saya rasa cukuplah .. kepala ni sudah tidak boleh menerimanya. Alhamdulillah, semua koleksi novel tu telah pun berjaya dijual dalam tempoh 3 minggu. Tetapi, saya juga masih mempunyai beberapa koleksi untuk dibeli.

Saya sebenarnya sanggup berhabis untuk membeli buku..ermm...minggu  ni ada jualan gudang kan...sib baik tengah bulan kan...poket pun tak selebat hujan yang turun kat luar tu..walhal saya ada 3 - 5 buku lagi yang belum habis dibaca..insya-Allah, entry akan datang saya akan ulas dulu 2 buah buku itu.

Buku ini wajar dijadikan pedoman untuk bakal-bakal haji. Semangat dan kecekalan pengarang memang wajar dijadikan tauladan kepada semua.

0 comments:

Post a Comment

Cerita lain:
Related Posts with Thumbnails