2009 yang ??


Saya bukan baru dalam dunia blogging. Saya berhenti menulis semenjak 2 tahun lalu kerana banyak yang saya luahkan di blog lama..Saya bertanya pada diri sendiri ... sampai bila saya ingin begini..hidup mesti diteruskan tetapi jika ingin terus maju ke hadapan...saya kene berubah.

ermm..tahun 2009 adalah tahun yang memeritkan..pada saya, keluarga dan persekitaran. Walau bagaimana pun, dengan azam yang kuat saya mampu teruskan. Hadapinya dengan hati yang terbuka..terima semua perkara dengan redha..ianya ketentuan DIA...Banyak perkara yang saya belajar pada tahun yang lalu..Keperitan hidup pada tahun 2009 seolah-oleh sama dengan melesetan ekonomi global..chet..macam la masalah saya ni global sangat

Apa yang berlaku pada tahun 2009, telah mengajar saya banyak perkara. Tapi, Alhamudlillah rezeki DIA juga banyak yang melimpah ruah kepada keluarga saya..dikala susah inilah saya kenal siapa sebenarnya...adik-beradik, saudara mara dan kawan-kawan yang benar-benar akan turut sama membantu...ermm...macam-macam masalah timbul ... tapi bagaimana saya menghadapinya?

ermm...saya belajar untuk MEMAAFKAN mereka?? siapa mereka?? biarlah saya dan DIA saja yang tahu...pada saya, semua manusia tidak terlepas dari melakukan kesilapan..tidak kiralah kesilapan itu besar atau tidak...saya belajar memaafkan mereka dengan tiada rasa dendam pun dalam hati ini..bukan mudah sebenarnya...memang saya akui...ianya susah..tapi alhamdulillah, saya boleh buat sehinggakan saya jadi LAPANG DADA..jika teringatkannya kembali..rasa redha dengan apa yang terjadi...moga DIA juga redha dengan saya...

Hari ini tahun 2010...sekiranya diberi kesempatan saya ingin mengajar diri saya sendiri...BERHENTI  MENGHARAPKAN BALASAN.....supaya hati saya tidak terusik lagi..cukuplah apa yang saya rasa..saya dah banyak mengalah untuk mereka... dah sampai masanya saya bangkit...saya tidak akan berhenti menghulurkan bantuan kepada mereka..tapi saya berhenti mengharapkan balasan...cuma dari DIA saja saya harapkan balasan..moga saya dan keluarga sentiasa dilindungi oleh DIA..AMIN..


0 comments:

Post a Comment

Cerita lain:
Related Posts with Thumbnails